Nápověda

Nápověda k systému AUPO

 
1. Musím být pro obchodování s pohledávkami v systému AUPO registrován/a?
 
2. V jakých rolích se mohu v systému AUPO zaregistrovat?
 
3. Jaký je rozdíl mezi oběma registračními rolemi v systému AUPO?
 
4. Jak probíhá registrace do systému AUPO?
 
5. Jak postupovat v případě zapomenutého hesla?
 
6. Kde mohu změnit své registrační údaje a přihlašovací heslo?
 
7. Jak definovat, vložit do systému AUPO novou pohledávku?
 
8. Jak prodat pohledávku, kontrakt pohledávek? Jak vyhlásit aukci pohledávky, kontraktu pohledávek?
 
9. Jak koupit pohledávku, kontrakt pohledávek?
 
10. Jak se zkontaktují obě strany obchodu po úspěšné aukci?
 
11. Jaká je možnost postupu po neúspěšné aukci?
 
12. Jaké je zpoplatnění služeb systému AUPO?
 
13. Jak odeslat dotaz nebo připomínku provozovatelům systému AUPO?

 

 

 

1. Musím být pro obchodování s pohledávkami v systému AUPO registrován/a?

 
Ano. V systému AUPO mohou obchodovat s pohledávkami pouze registrovaní Uživatelé.
 
2. V jakých rolích se mohu v systému AUPO zaregistrovat?
 
Uživatelé systému AUPO se mohou zaregistrovat v jedné ze dvou následujících rolí:
 
1. role: Vyhlašovatel (Prodávající).
 
2. role: Investor (Zájemce) obsahuje v sobě i roli Vyhlašovatel (Prodávající).
 
3. . Jaký je rozdíl mezi oběma registračními rolemi v systému AUPO?
 
1. role: Vyhlašovatel (Prodávající) - fyzická nebo právnická osoba, popř. jejich právní zástupce, kteří mají z titulu věřitele právo disponovat s pohledávkou, zejména právo nabízet ji k postoupení.
 
2. role: Investor (Zájemce) - fyzická nebo právnická osoba, popř. jejich právní zástupce, kteří mají zájem a právní způsobilost k investicím do pohledávky.
 
4. Jak probíhá registrace do systému AUPO?
 
Po kliknutí na "Zaregistrovat se" a následném odsouhlasení Obchodních podmínek vyplňte, prosím, registrační formulář. Registrační proces je dokončen bezprostředně po kliknutí na "Registrovat" na konci registračního formuláře.
 
5. Jak postupovat v případě zapomenutého hesla?
 
Při zapomenutí Vašeho hesla kontaktujte, prosím, administrátora kontakty.
 
6. Kde mohu změnit své registrační údaje a přihlašovací heslo?
 
Po přihlášení v levém menu Uživatele ve složce "Moje údaje".
 
7. Jak definovat, vložit do systému AUPO novou pohledávku?
 
Po přihlášení Uživatele se v levém uživatelském menu nachází složka "Moje pohledávky" a v ní zelené tlačítko "Nová pohledávka". Po jeho rozkliknutí se objeví zadávací formulář k nové pohledávce, do něhož můžete definovat parametry prodávané pohledávky, vč. možnosti přiložit k ní vážící se dokumentaci. Veškeré nově zadané pohledávky se následně řadí v přehledné databázi k následným akcím (viz. níže).
 
8. Jak prodat pohledávku, kontrakt pohledávek? Jak vyhlásit aukci pohledávky, kontraktu pohledávek?
 
Po definování pohledávky dle bodu 7. k ní můžete ihned vyhlásit aukci dle aukčního protokolu, jehož vyplnění je velmi intuitivní a jednoduché.
 
Po definování parametrů aukce a kliknutí na "Uložit", se aukce k pohledávce ještě nevyhlásí, ale je uložena do Vaší uživatelské složky "Prodávané pohledávky" - Připravené do aukce. Máte možnost nejen pohledávku, ale i aukci ještě editovat, přidat dokumenty, zrušit apod. Aukci pohledávky následně vyhlásíte z Vaší složky "Prodávané pohledávky" - Připravené do aukce pomocí "Uložit a schválit".
 
Po definování parametrů aukce a kliknutí na "Uložit a schválit", se aukce k pohledávce již vyhlásí, aukce je zobrazena na hlavním aukčním parketu systému AUPO - stránce AUKCE a je rovněž uložena do Vaší složky Uživatele "Prodávané pohledávky" - Prodávané v aukci.
 
Pokud nechcete aukci k pohledávce ještě vyhlásit, máte možnost pomocí "Moje pohledávky" a "Nová pohledávka" vložit do databáze libovolný počet pohledávek.
 
Aukce k jednotlivým pohledávkám vyhlásíte následně z databáze vložených pohledávek pomocí tlačítka "Detail pohledávky" v pravém sloupci databáze.
 
Kontrakt pohledávek vytvoříte velmi jednoduše pomocí zaškrtávátka v levém sloupci databáze a volbou "Vytvořit kontrakt" a "Proveď" ve spodním řádku databáze. (Podobně máte možnost i hromadně pohledávky z databáze Vámi zadaných pohledávek smazat.)
 
Po vytvoření kontraktu pohledávek se u kontraktu automaticky zobrazí aukční protokol. Po vyplnění aukčního protokolu a definování parametrů aukce máte podobně jako u aukce jednotlivé pohledávky dvě možnosti:
 
Po volbě "Uložit", se aukce kontraktu ještě nevyhlásí, ale je uložena do složky "Prodávané kontrakty" - Připravené do aukce. Z této složky máte možnost aukci kontraktu ještě editovat, zrušit kontrakt, kdy se jednotlivé pohledávky přemístí zpět do databáze "Moje pohledávky", odkud můžete definovat nový kontrakt apod. Aukci kontraktu pohledávek následně vyhlásíte z Vaší složky "Prodávané kontrakty" - Připravené do aukce pomocí "Uložit a schválit".
 
Po volbě "Uložit a schválit", se aukce kontraktu pohledávek již vyhlásí, aukce kontraktu je zobrazena na hlavním aukčním parketu systému AUPO - stránce AUKCE, v sekci "Kontrakty" a je rovněž uložena do Vaší složky Uživatele "Prodávané kontrakty" - Prodávané v aukci.
 
9. Jak koupit pohledávku, kontrakt pohledávek?
 
Z Vašeho účtu "Investor" můžete nakupovat pohledávky nebo kontrakty pohledávek přímo z hlavního aukčního parketu systému AUPO - stránky AUKCE.
 
Pokud se prozatím nechcete aukce aktivně zúčastnit (učinit příhoz, podání), máte možnost aukci po rozkliknutí tlačítka "Detail pohledávky" v pravém sloupci databáze a pomocí ikonky v aukčním, protokolu "Přidat mezi aukce ke koupi" přemístit do Vaší složky Uživatele "Kupované pohledávky" - Zamýšlené ke koupi, resp. "Kupované kontrakty" - Zamýšlené ke koupi a pasivně sledovat průběh aukce pohledávky, resp. kontraktu pohledávek.
 
Při Vaší aktivní účasti v aukci (učinění příhozu, podání) se Vaše zájmová aukce pohledávky, popř. aukce kontraktu pohledávek přemístí do Vaší složky Uživatele"Kupované pohledávky" - Kupované v aukci, resp. "Kupované kontrakty" - Kupované v aukci, odkud můžete následně činit Vaše další podání.
 
10. Jak se zkontaktují obě strany obchodu po úspěšné aukci?
 
Po úspěšné aukci, má Vyhlašovatel možnost kontaktovat přímo Investora a naopak Investor přímo Vyhlašovatele a to pomocí odkazů uvedených v aukčním protokolu k úspěšné aukci. Zároveň mají obě strany obchodu možnost udělit si vzájemně rating v závislosti na úspěšnosti dojednání cese v aukci vysoutěžené pohledávky.
 
11. Jaká je možnost postupu po neúspěšné aukci?
 
Po neúspěšné aukci má Vyhlašovatel možnost aukci opakovat, smazat a nebo přemístit do archivu Uživatele (Archiv mých aukcí).
 
U aukci kontraktu má navíc Vyhlašovatel možnost kontrakt pohledávek rozbít zpět na jednotlivé pohledávky a z databáze "Moje pohledávky", kam se pohledávky z neúspěšné aukce kontraktu automaticky přemístí po volbě "Rozbít kontrakt" nadefinovat nový kontrakt, popř. prodat pohledávky z původního kontraktu jednotlivě apod.
 
12. Jaké je zpoplatnění služeb systému AUPO?
 
Zpoplatnění služeb systému AUPO probíhá podle platného ceníku.
 
13. Jak odeslat dotaz nebo připomínku provozovatelům systému AUPO?
 
Potřebné údaje na provozovatele systému AUPO jsou uvedeny v kontakty.